A Formula–1-ben
Sauber
Felipe Massa a Sauberrel 2005-ben
A 2002-es szezonban Massa 4 pontot szerzett és a bajnokság tizenkettedik helyén végzett. Csapattársa, Nick Heidfeld tizedik volt 7 ponttal. A brazil versenyző gyors volt, ám sokszor hibázott, megpördült, így 2003-ra nem kapott újabb szerződést. A Ferrari vezetői azonban úgy vélték, hogy tehetséges, így felkarolták, és a 2003-as szezont a maranellói csapatnál tölthette tesztpilótaként. Ez az év sokat jelentett a fiatal brazil pilóta számára: sikerült csökkenteni a hibaszázalékát és fejlődött az autó műszaki megértése, beállítása terén is. Massa menedzselését a Ferrari csapatfőnökének fia, Nicolas Todt vállalta.
2004-ben a Ferrari ösztönzésére a Sauber ismét leszerződtette Massát versenyezni. Ebben a szezonban 12 pontot gyűjtött és a tizenkettedik helyet szerezte meg a bajnokságban. Csapattársa, Giancarlo Fisichella 22 ponttal tizenegyedik lett.
2005-ben az 1997-es világbajnok, Jacques Villeneuve lett Massa csapattársa. A brazil általában gyorsabbnak bizonyult a kanadainál, és a világbajnoki pontversenyben is megelőzte: Massa 11 ponttal tizenharmadik lett, Villeneuve 9 ponttal tizennegyedik.
Ferrari
A 2005-ös szezon során a Ferrari egyik versenyzője, Rubens Barrichello váratlanul úgy döntött, hogy nem tölti ki 2006 végég szóló szerződését a csapatnál, hanem a Hondához szerződik. A Ferrari számára kézenfekvő helyettes volt Massa, akinek évek óta egyengették pályafutását.
Miután Michael Schumacher Monzában bejelentette visszavonulását, a csapat egyúttal nyilvánosságra hozta a 2007-es pilótafelállását: Massával 2007-ig szerződést hosszabbítottak, míg a brazil csapattársa a finn Kimi Raikkönen lesz.
2007-ben a csapattársa, Kimi Räikkönen világbajnok lett, ő pedig a 4. helyen végzett a bajnokságban. Három futamgyőzelmet szerzett, Bahreinben, Spanyolországban és Törökországban, hatszor indult a pole pozícióbólból. Egyszer esett ki, Olaszországban a technikai hiba miatt. Kanadában Giancarlo Fisichella-val együtt kizárták, mert nem vették figyelembe a boxkijáratnál a piros lámpát. Az utolsó Brazil Nagydíjon a két McLarenes, és finn csapattársa volt esélyes az egyéni világbajnoki címre, a brazil már nem. Massa megszerezte a pole pozíciót, de a versenyen "csak" második lett. A Ferrari megnyerte a konstruktőri Vb-t, miután a Mclarent kizárták a konstruktőri bajnokságból.
A 2008-as Ausztrál Nagydíjon műszaki hiba miatt kiesett, pedig 4.helyről indult, és a téli teszteken is jól teljesített. A Maláj Nagydíjon a pole-ból indult, de megpördült és kiesett. A verseny után többen bírálták Massa teljesítményét, mondván, hogy a kipörgésgátló és egyéb segédeszközök betiltása után nem képes megfelelően uralni az autót. Fappáns választ adva a kétkedőknek, a soron következő Bahreini Nagydíjon messze a leggyorsabb volt a szabadedzéseken és alig maradt le az első rajtkockáról. A versenyen már az első körben az élre állt, és magabiztosan nyert, első 2008-as pontjait megszerezve. A következő nagydíjon a harmadik helyről indulva ezüstérmes lett, Räikkönen győzelme révén a Ferrari zsinórban második kettős győzelmét ünnepelhette. Második helyéért járó nyolc pontjával a 4. helyre lépett fel az egyéni világbajnokságban.
|